Geoblog.pl    monikagrajnert    Podróże    PoÅ‚udniowa Polska-góry    kopalnia soli
2004

kopalnia soli

Polska, Wieliczka

Wieliczka słynie oczywiście z kopalni soli.Znajdują się tam kaplice,urokliwe podziemne jeziora.Jest tam dość chłodno,więc najlepiej zaopatrzyć się w jakies cieplejsze ubrania.Cała trasa składa się z różnych komór.
Na mnie szczególne wrażenie zrobiła komora Podszybie Kunegunda ,w której umieszczone są figórki skrzatów solnych,które wykonują prace górnicze.Wspaniały efekt dają światła różnego koloru.Nadają tej scenie uroku.
Kolejną komorą,która mi się szczególnie spodobała to Komora Janowice .Umieszczono w niej 6 solnych figur.Ilustrują one najpiękniejszą z wielickich legend opowiadającą o odkryciu soli kamiennej w Polsce.Odbywa się tam minispektakl:Za pomoca komputerowo sterowanego światła i dźwięku.
Komora Pieskowa Skała-należy do najpiękniejszych miejsc w wielickiej kopalni.Zachowały się tam wykute w skale schody.
Komora Erazma Barącza.Swój niesamowity urok zawdzięcza jeziorku o głębokości ok.9m,które jest wypełnione roztworem soli.

Zakończenie trasy znajduje się na głębokości 135,6m.Stąd windą do góry.